Handelsbetingelser

Livingshop.dk ejes og drives af Coast. Blåvandvej 22, 6857 Blåvand - 97 42 36 77 - info@livingshop.dk - CVR  27093299.

Handelsbetingelserne gælder ved køb af varer på Livingshop.dk.

Du kan læse vores privatlivspolitik her.


Bestilling


Når du bestiller på Livingshop.dk, sender vi en ordrebekræftelse til dig. Ordrebekræftelsen er dit bevis for, at  vi har modtaget din ordre.

Ved nogle varer kan der forekomme længere leveringstid (leveringsinterval 2-6 uger), hvis vi skal afvente  modtagelse fra vores leverandører, inden vi kan sende den til dig.

Forbehold: I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig  herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et  andet sted.
Hvis du har spørgsmål til din bestilling, kan du altid kontakte os på kundeservice@livingshop.dk og +45 97  42 36 77.


Betaling

BETALING
Hos Livingshop.dk kan du betale med følgende betalingsmidler:
● Dankort
● Visa Dankort
● MobilePay
● MasterCard
● Visa Electron
● Maestro, JCB
● American Express
● Efter aftale (kun erhverv)
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på  dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. Vi tager ikke kortgebyrer. Alle priser på webshoppen er inklusiv moms og i DKK.
Livingshop.dk krypterer alle dine betalingsoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol ved betaling  med betalingskort, så du kan roligt handle på webshoppen.
Vi trækker først beløbet, når vi afsender din ordre.

Fragt og levering

Ved køb på Livingshop.dk kan du vælge mellem nedenstående leveringsmuligheder:

● Post Nord pakkeshop (39,- / gratis over 399,-)
● GLS pakkeshop (39,- / gratis over 399,-)
● Post Nord privatadresse (59,-)
● GLS privatadresse (59,-)
● Afhentning i butikken i Holstebro (gratis)
● EU-lande (750,-)

Du vil modtage dine varer indenfor 1-3 hverdage. Det kan desværre ske, at dine bestilte varer ikke er på lager,  hvorfor længere leveringstid kan forekomme (1-3 uger). Den forventede leveringstid er noteret på din  ordrebekræftelse. Hvis du har bestilt flere varer, sender vi ordren samlet.

Ved bestilling af møbler skal længere leveringstid forventes. Den forventede leveringstid er skrevet i teksten  ved varen.  
Ved bestilling af større møbler eller flere antal vil ordren som udgangspunkt blive sendt med Danske  Fragtmand. Danske Fragtmænd leverer til kantsten/uden opbæring, i tidsrummet kl. 8.00-16.00 på hverdage. Vi kontakter dig når ordren er klar til levering, så vi kan aftale en dag der passer dig. OBS: Er du ikke hjemme på den aftalte dag og fragtmanden kører forgæves, opkræves et gebyr på kr. 350,- for genlevering.

Vi gør altid vores bedste for, at du modtager det, du har bestilt hurtigst muligt. Dog kan der forekomme fejl.  Hvis du oplever, at du ikke har modtaget det forventede, bedes du kontakte os  
kundeservice@livingshop.dk eller +45 97 42 36 77.


Fortrydelsesret og returnering

Hos Livingshop.dk har du 30 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager dine varer.
Hvis du har bestilt  flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den  sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det  sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du  kan sende en mail til kundeservice@livingshop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du  finder nederst i handelsbetingelserne.  
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Hvis du fortryder købet, skal du levere varerne til:

Livingshop.dk
Lundholmvej 1
7500 Holstebro

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i  én ordre.  
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Omkostninger ved at sende varerne til os påhviler kunden. Og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade  under transporten.  
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: store møbler.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 7.000 kr.  

Uafhentede pakker
Hvis du undlader at hente pakken i pakkeshoppen, og pakken derfor sendes retur til os, skal du betale de  direkte omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returneringen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt,  skal du betale for fragten.
Når du sender varer retur til os, bedes du vedlægge en returseddel.
Når du sender varer retur til os, skal du sende direkte til os. Vi afhenter ikke pakker i pakkebokse eller  pakkeshops.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var  nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af  købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde  kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.  
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du  hæfter for.  
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra  leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for  standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil  fortryde aftalen.
Vi tilbagefører beløbet til det anvendte betalingskort eller udsteder et tilgodebevis til webshoppen. Det er op  til dig.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at  have returneret den.


Reklamationsret

Der ydes to års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb.  
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage  eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
For at benytte sig af reklamationsretten er det nødvendigt, at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig  brug.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to  måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i  forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine  fragtomkostninger.  
Kontakt os på kundeservice@livingshop.dk gerne med billeder af den mangelfulde vare og kopi af din  ordrebekræftelse fra købet, som er gældende som dokumentation ved reklamation.

Varen sendes til:
Livingshop
Lundholmvej 1
7500 Holstebro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.



Gavekort og rabatkoder

Vi udsteder løbende rabatkoder, der kan bruges på webshoppen. Der kan altid bruges maksimalt en  rabatkode pr. ordre, og en rabatkode kan ikke kombineres med gavekort/tilgodebevis.

Gavekort købt på Livingshop.dk har en gyldighed på 3 år.



Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@livingshop.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, såfremt betingelserne  herfor er opfyldt. Adressen til Nævnenes Hus er Toldboden 2, 8800 Viborg.  
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst  100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis  du er forbruger med bopæl uden for Danmark.



E-mærke


Du kan vælge at benytte dig af e-mærkets gratis sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket
webshop, er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på www.emærket.dk eller ring  på tlf. 44858590.

E-mærket er den danske mærkningsordning, der sikrer gennemsigtig og tryg e-handel.




Cookies

På livingshop.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed  gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.



Persondata

For at kunne handle på Livingshop.dk skal du som minimum oplyse dit navn, din adresse, din e-mailadresse  og dit telefonnummer. Disse informationer er nødvendige for at kunne gennemføre dit køb.

Vi behandler informationerne i henhold til Persondataloven, så dine oplysninger bliver ikke videregivet til  tredjepart. Dine oplysninger bliver registreret hos Inside Living A/S og opbevares i fem år, hvorefter de  slettes.
Som registreret har du altid mulighed for aktindsigt og ret til at gøre indsigelse mod registreringen i henhold  til Persondataloven.



Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Livingshop.dk
Lundholmvej 1
7500 Holstebro
E-mail: info@livingshop.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_____________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _________________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: __________________